finasteabbe

Direktlänk till inlägg 18 december 2014

The Day...

Av Emilia - 18 december 2014 19:08

                                                                                      Hej!


Jaha, då har ännu en dag gått. Sista riktiga skoldagen detta ÅRET! Så sjukt skönt asså.. Ja vad har hänt idag då? 

1. Syslöjd, vilket var chill

ASlång rast

2. Basförstärkning, då Nadja jag och Tilda tränade lite på vår sketch och efter det gjorde vi ingenting.

Lång rast igen

3. Idrott, ingen gympasal var ledig så vi hade frågesport.. Den gick väl sådär för mig, Nadja och Tilda.

Lång rast.. Sedan lunch.

4. Svenska då vi kollade färdigt på en film, den slutade inte som jag hade trott, Så det var spännande. Sedan börja skriva på en Prao rapport.

Lång rast igen..

5. So, sista timmen, Fortsatte på prao rapporten.

Skoldagen är slut!


Nadja, jag, Gustav och Viktor tar bussen till Växjö, Grand. Där julhandlar vi  och fikar o äter. Vi alla var väl lite trötta mot slutet, men så är det ibland och det är så skönt att bara få slappna av lite ibland. Inte fullt ös hela tiden. Sedan var det ju då tänkt att vi skulle ta bussen hem.  Det var ju bara det att den första vi tänkte ta orkade vi inte gå till. Sedan skulle vi ta bussen en timme senare. Vi går ut dit onödigt tidigt och sitter där svinlänge. Tillslut kommer den försenade bussen och vi blir typ överlyckliga. Tillslut kommer vi hem!


Övrig fakta om dagen:

* Ett lärarum hade igår fått en krossad ruta. Någon hade kastat in två jättestora stenar som spräckt glaset ordentligt. Ganska obehagligt faktiskt (särskilt för lärarna)

* Någon hade även hällt ut två säckar koskit utanför en dörr utanför skolan. Man kunde inte komma in eller ut. (Allt detta ska polisanmälas eftersom det är något slags hot.)

* Fatta det är slut med skola detta året! Imorgon blir ju typ inget vettigt gjort..

* Min hemlis/ min lovie får ni veta om senare..


Någon liten fråga bara:

* Tips på bra bloggportal?

*  Varför har Nattstad bytt namn till Nouw. Varför?

* Någon mer än jag som tycker det ska bli så skönt med lov?

* Har ni nåt speciellt ni vill jag ska blogga om? Ge tips!


Aja men hörni.. Ha det bra, så får vi hoppas att vi hörs väldigt snart!


Ps. Vet inte om jag kommer lyckas hitta tid till att blogga nåt typ innan, på eller strax efter julafton. Vi får se helt enkelt. Ds.


Kraaam <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 24 januari 2015 21:09

Tack för denna tiden bloggplatsen, men har länge velat byta.  Tycker därför ni ska gå in på min nya...  Vi hörs där, kraaam   www.nouw.se/emiliasjoberg ...

Av Emilia - 24 januari 2015 21:06

Håller på att byta bloggportal nu <3 tack för tiden här <3 :))) Vi syns på kin nya, alla gamla inlägg finns på den nya Kramen ...

Av Emilia - 24 januari 2015 20:14

Nemen halloj! Vet att jag har bloggat riktigt riktigt uselt, men till mitt försvar så har jag inte haft lust, tid eller vetat vad jag ska säga. Jag börjar verkligen fatta nu att åttan är tuff. Som många säger är det ju typ värsta årskursen. Jag k...

Av Emilia - 20 december 2014 08:21

Hej! Jag skrev inget igår, jag vet.. Men jag skriver idag och vill säga att det är så extremt skönt att ha lov.. Betygen var jag inte så jättenöjd med, så nästa termin ska jag lägga manken till och kämpa. Men just nu njuter jag bara av att ha lov. ...

Av Emilia - 17 december 2014 18:44

Var det ett tag sedan eller? Ja det kan man väl säga? Men Hej förresten. Det är en väldigt glad tjej som skriver just nu. Då tänker ni, jaha vad har nu hänt som är så speciellt? Men jag tänker faktiskt dra på den go´biten ett tag till, HAHAH. Aja iaf...

Presentation


Hej! Jag heter Emilia, är 14 år och har en hund som heter Abbe. Från början skrev jag bara om honom men nu skriver jag om mig själv också.. Hoppas ni vill följa mitt liv!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards