finasteabbe

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Emilia - 10 september 2014 15:42

Förlåt förlåt och förlåt igen, är verkligen ledsen över att det blivit såhär. Har inte bloggat på jättelänge överhuvudtaget, men har känt att alla kommer undra om London. Hade verkligen kul, det är inte det. Har bara inte haft lust att skriva. Hade så sjukt roligt så det är verkligen inte det. Har bara inte haft lust och inte ork. Har haft en väldig bloggtorka i helhet. 

Men har funderat och funderat och funderat igen. Jag funderar faktiskt på att byta bloggportal, denna känns inte rätt liksom. Ska byta iaf troligtvis. Ska prova på den nya ett tag och gillar jag den kanske jag byter till den och har även en blogg till bara Abbe så som jag hade innan. Men vi får se. Annars kommer jag nog byta bloggportal till mig iaf så kanske jag behåller denna till Abbe.. Vi får se helt enkelt!


Aja har tänkt att jag faktiskt någon gång ganska snart ska ta mig tiden att skriva om London. Men tar nog inte allt på en och samma gång. Utan delar nog upp det i två eller tre delar. Kommer ske hyfsat snart iaf så håll utkik. Kan tyvärr nog inte börja skriva om det nu tyvärr.


Lite info om dagen då:

Pappa är sjuk idag (skulle egentligen varit hos honom men eftersom han är sjuk är jag hos mamma). Iaf skola idag som vanligt. Dock att idag var det kortaste dagen på veckan slutade klockan två så var ju helt ok.

Morgonen började med att jag typ steg upp gjorde mig iordning, åt frulle, sminkade mig, gick ut med min hund, borstade tänderna och lite så. Därefter kom bussen.

 

Idag var det inte som vanligt i bussen dock... Vi hämtade upp en liten kille. Han sa att han mådde illa men sa att det nog skulle gå bra. Busschaffören körde vidare och typ 150 meter längre fram spyr han. Hela hans frukost typ. UUUÄÄ det var äckligt sorry men satt ganska nära så sen luktade det ju oxå... Vi körde hem han igen och som tur var hade Nadja med sig body splash så vi sprutade jättemycket Pure Seduction över typ hela bussen. Stackars alla killar som luktade det sen!  

Så det var väl ingen toppenstart på dagen.. Men Nadja och jag hade kul innan och efter det så det gick bra ju..

 

1:a Lektionen Hemkunskap på schemat! Hemkunskap brukar ju vara helt ok med tanke på att jag har bakat och lagat mycket mat i mitt liv, tycker det är kul oftast. MEN idag hade vi teori på hemkunskapen vilket inte var så himla roligt. Det gick väl helt ok men jublade väl inte precis...

 

2:a Lektionen Engelska. Vi fick någon text vi skulle kunna till fredag tror jag + glosor + att vi har en powerpoint vi har gjort som ska redovisas antingen fredag eller ev imorgon.. Var en ganska skrattig lektion, vissa delar av texten vi fick misstolkade typ de flesta så det var mycket skratt i sal 36.

 

3:e Lektionen Tyska. Vi skulle fortsätta på nåt repetiotionshäfte vi fått innan. Nadja och jag jobbade bra och började jobba på ett område vi inte skulle för vi skulle ha genomgång på det först menmen....

 

Lunch.. Tomatsoppa med makaroner, ingen höjdare precis. Men kunde vart värre...

 

4:e Lektionen. MA. Vi hade lite genomgång som väl gick bra sen fortsatte vi jobba. Idag blev det ganska skrattigt mot slutet för satt med två av mina bejbs Vilma och Nadja. Vi hade kul men jobbade faktiskt oxå.

 

5:e Och sista lektionen Äntligen med stora bokstäver. Var NO. Inte mitt favvo ämne men detta var nog en av de roligare No lektioner på länge. Vi hade en som praoar för att bli lärare. Aja iaf han är från typ Umeå och han hade oss på lektionen idag. Mot slutet kunde Nadja och jag inte låta bli att skratta.. 

 

Skoldagen slut, varit en bra dag men ändå skönt när man slutar. Var lite ovant för mig att åka hem till mamma på en onsdag bara pch tyvärr var det lite strul med bussarna menmen. Nadja skulle hem till Gustav så fick umgås med  Vilma i bussen den korta stund hon åkte. Sen i slutet pratade jag med Jennifer. Vi hade det trevligt. 

 

Nu är jag då hemma och snart ska jag över till min typ vet inte vad jag ska kalla henne "Syrra" "låtsats syrra" "bonus syrra" inte vet jag men ska till Moa iaf och hjälpa henne med Mummel hennes häst + att hennes kompis hästar kommer till henne idag och ska vara där en vecka framöver tror jag det va. Så ska iaf hjälpa henne!

 

Förlåt för detta med dålig upd. men hoppas ni förstår! Vad tycker ni om en annan portal? Bra dåligt? Har ni någon att tipsa om? Vet vilken jag tror jag skulle välja men vill inte göra reklam så ja.

 

Hare bra hörni så hörs vi nog ganska snart!

 

(GAMMAL BILD)

 

 

Presentation


Hej! Jag heter Emilia, är 14 år och har en hund som heter Abbe. Från början skrev jag bara om honom men nu skriver jag om mig själv också.. Hoppas ni vill följa mitt liv!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards