finasteabbe

Alla inlägg den 11 september 2014

Av Emilia - 11 september 2014 17:39

Hej alla människor där ute.. Idag är det Torsdag.. Har kommit hem nu från Alvesta. Så tänkte blogga lite.

Blandade känslor om dagen kan man säga.


Vaknar kvart i sex, snoozar till typ sex. Stiger upp och gör mig iordning o sminkar mig. Äter frulle, kör igenom basläxan 3 gånger för att kolla om den sitter som den ska vilket den gjorde. Gick ut med Abbe och sedan kom bussen. Hade helt ärligt ganska tråkigt i bussen för Nadja var ju sjuk vilket var trist. Hennes brorsa pratade lite med mig och sen lyssnade jag på musik typ hela vägen.


Första lektionen var syslöjd. Vilket var ganska drygt med tanke på att Nadja och jag gör en grej tillsammans  och ville inte fortsätta utan henne. Så typ pratade med folk och stickade lite.


Andra lektionen var Basförstärkning. Tränade väl lite grann på so:n och pratade typ med Gustav, Viktor, Millan och Tilda.


Tredje lektionen var Idrott. På Vegby idag så fick ta en cykel och cykla dit med Millan, Tilda och Katta. Vi körde typ två olika lekar. Den ena var typ slagboll och den andra kommer jag inte ihåg vad den hette. 


LUNCH. 

Ugnstekt sejrygg med kokt potatis och kall dillsås

Veg.alt Grönsakswok m.bulgur

Dagens soppa


Fjärde lektionen var då Svenska. Trodde jag skulle redovisa min Powerpoint men blev inte så. 


Femte och sista: So. Vi skulle göra skolval och sedan ha debatt. Jag har sedan innan blivit tilldelad Socialdemokraterna tillsammans med Nellie och Robin. Tyvärr var Nellie sjuk... Menmen.. 


Sedan åkte jag till Alvesta till musikskolan och var där och spelade. 

Fick beröm och det var väl kul :)


Annars är jag sjukt trött... Känns som att det har varit så mkt idag.. Sedan imorgon ar jag skolfoto och vad fan ska jag ha på mig rent ut sagt? Men tror vad jag ska ha så det blir säkert bra..


Måste tyvärr sluta nu!


Aja sen ska jag till Moa och hjälpa henne med alla hästar som är där nu..

Så kommer bli skönt att bara släppa skolan lite med några timmar i stallet..


Kram kram/ Emilia

Presentation


Hej! Jag heter Emilia, är 14 år och har en hund som heter Abbe. Från början skrev jag bara om honom men nu skriver jag om mig själv också.. Hoppas ni vill följa mitt liv!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards