finasteabbe

Alla inlägg den 13 september 2014

Av Emilia - 13 september 2014 19:22

Hola! 

Idag är det lördag klockan är ungefär 19:24 och det känns som lite bloggtime. 

Förlåt att jag inte bloggade igår men hade inte tid. Därför ska jag prata om gårdagen oxå..


Igår Fredag: Vaknade då (Nähä) nä men  det var ju då inte riktigt en vanlig fredag för det var skolfoto som stod på schemat.. Gjorde mig fin (om man nu kan säga så) gjorde mig iordning valde kläder. Plattade håret och sådant. Åt frulle och borstade tänder som vanligt.. Egentligen var det ju en ganska vanlig morgon. För jag kände liksom såhär.. Visst jag ska göra mig lite extra fin och så. Men helt ärligt, har ju aldrig innan blivit nöjd med ett skolfoto så varför skulle jag bli det denna gången? Aja log och allt sådant och det känns som att det blev bra detta året. Iaf på enskilda.. 

Juste innan skolfotot hade jag idrott (men vi hade teori för ja ni fattar varför). Och vi hade oxå bild så det var väl helt ok. Sen efter hade jag engelska lite på kul. Sedan lunch och sedan dubbelpass engelska. Sedan bara E-val kvar. Där jag har teater. Orkar inte berätta om allt som hände den lektionen men det var väl blandade känslor.

Sedan ÄNTLIGEN helg! Så skönt. Tog bussen hem och var helt slut. Hade typ ont i huvudet hela vägen hem. 

Kom hem och bara la mig på sängen en stund. Var så trött. Vilade lite och sedan sminkade jag om mig på nytt och bytte om. Sedan var det dags att åka på kalas. Var då på kalaset typ hela kvällen och det var najjsigt där så aa.


Idag Lördag: Idag vaknade jag 10 cirka. Var sjukt skönt att sova så länge men samtidigt inte för blir så trött av att sova länge. Iaf gick upp åt frulle och sminkade mig o lite så. Sen åkte jag och hämtade upp Patrik, Filip och sen Moa. Sen bar det av mot Växjö. Där spelade vi Lazerdome i 30 minuter. Första 15 gick det åt helvete. Har ju spelat det innan och visste att det inte skulle ta så lång tid innan man lyckades skjuta någon. Det tog aslång tid. Gick sämst första gången jag kom sist. Sen när 15 min hade gått skulle vi dricka lite. Inte för att jag tyckte det behövdes men aja. Så jag sa iaf till att det tog jättelång tid för min pistol/gevär att skjuta. Så jag fick byta.. Och gissa vad som händer när jag bytt? Jo det är en enorm skillnad och jag går upp i ledning och hamnar ist på andra plats med bara några poängs skillnad. Så det gick bättre andra gången om man säger så. Jag är evigt tacksam att jag bytte.

Aja sen åkte vi till Lager 157 för det var ju så nära. Där handlade jag lite och Moa ganska mycket. 

Sedan åkte vi till Grand och åt där. Sedan delade vi upp oss och jag och Moa kikade in i lite affärer lite snabbt. Jag köpte en klocka.. Och hon köpte en ny BB cream för hennes gamla var slut. Och "syrran" om man nu kan kalla henne så köpte oxå nåt shampoo och balsam och inpackning som ska hjälpa henne med hennes hår.

Sedan gick vi och träffades igen, gick till bilen. Vi tänkte kolla in på Tassar och Morrhår och Charlies men båda butikerna var stängda :(

Aja sen åkte vi hem och vi slöade lite hemma hos Patrik men nu är jag hemma igen. 


Tänkte även berätta lite om morgon dagen.. Imorgon ska jag alltså till Kyrkan för konfirmations grej det börjar vid 10 slutar vid 13. Sedan direkt efter det ska jag åka och kolla när Moa tävlar. 


Så det var väl allt för mig sålänge så hörs vi snart again <3

Presentation


Hej! Jag heter Emilia, är 14 år och har en hund som heter Abbe. Från början skrev jag bara om honom men nu skriver jag om mig själv också.. Hoppas ni vill följa mitt liv!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards